wtorek, 24 czerwca 2014

ICanCook: PANCAKES


Dziś przychodzę do Was z czymś, czego jeszcze na tym blogu nie było, czyli z przepisem. Bywają dni, kiedy mam ochotę na coś kreatywnego i właśnie wtedy zabieram się za gotowanie, smażenie, pieczenie... Ostatnie kilka dni to zupełny misz-masz w kuchni. Przyszedł więc i czas na amerykańskie naleśniki - pancakes!
I to nie tylko dlatego, że wypadałoby czasem zjeść trochę czekolady i ogólnie posilić się czymś słodkim, ale i dlatego, że brakowało mi składników na ciasto, które swoją drogą będę przyrządzać jutro.

Aby przygotować te oto naleśniki potrzebujemy:

  • 1 jajko
  • 1 szklankę mąki
  • 1 szklankę maślanki (ja użyłam śmietany 12%)
  • 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • 1 łyżkę roztopionego masła
  • 1 łyżkę cukru pudru 
  • niewielkiej szczypty soli

Dodatkowo do polewy użyłam 2 łyżek wcześniej już wspomnianej śmietany i niemal całej tabliczki mlecznej czekolady, którą przetopiłam w rondelku.

Wszystkie składniki dokładnie miksujemy i odstawiamy na 15 minut. Do smażenia nie używamy tłuszczu. Przewracać należy je wtedy, gdy zrumienią się boki, a na wierzchu pojawią się pęcherzyki powietrza. Ciasto jest jednak na tyle gęste, że bez problemu będziemy mogli obrucić naleśnika kilka razy bez obawy o przypalenie czy surowe ciasto. Najlepiej wykonywać szybkie ruchy łopatką, wtedy nie będziemy mieś problemu przyklejeniem się go do patelni.


Zaraz po nałożeniu na tależ polewamy naleśniki przygotowaną polewą czekoladową i zajadamy się tymi pysznościami. Są dobre zarówno gorące, jak i nieco ostygnięte. Z resztą, co tu będę pisać, spróbujcie sami :)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz ;**
Odwiedzam blogi tych, którzy obserwują i komentują! <3